PLANLÆNING OG AFHENTNING I DETALJER

Pelsningsaftale inkluderer

Når du som avler indgår en pelsningsaftale med os, er du sikret:

  • Afhentning af dyr efter aftale
  • Kar til transport af dyr
  • Forbrugsvarer som næsemærker til identifikation af dine skind, poser, etiketter o.lign.
    • Fast pris på pelsning. Fastsættes af bestyrelsen ved budgetlægningen, forud for generalforsamlingen i september
    • Planlægning af hvilke auktioner der skal indleveres til
    • Mulighed for gennemsyn af færdige skind
    • Udvælge skind til udstilling

    Planlægning og afhentning

    PLANLÆGNING


    Forud for pelsningssæsonen oplyser avler hvor mange dyr der planlægges at indlevere til pelscentret, fordelt på typer og auktioner.  


    Der indgås aftale om betaling*


    Sydvestjysk Pelscenter har forud for første indleveringsdag leveret forbrugsmaterialer. Avler sørger selv for savsmuld og "pistol" til næsemærkerne**.


    I god tid inden sæsonen starter, modtager avler detaljeret plan på e-mail med indleveringsdatoer og antal dyr.


    Der er muighed for at deltage i  informationsmøde forud for hovedsæsonen.



    *Betaling er enten kontant forud for pelsningen, eller via en udlægsaftale med Kopenhagen Fur

    Hvis der indgåes udlægsaftale med Kopenhagen Fur afregner vi pelsningen med dem.


    **Sydvestjysk Pelscenter leverer næsemærker og andre forbrugsmaterialer og kar til transport af mink.


    AFHENTNING


    For at opnå den mest effektive produktion på pelscentret,og med stort fokus på udgifterne, planlægges afhentningerne hos den enkelte avler, så vi sikrer at der er dyr nok til en dagsproduktion, og at der skal køres færrest mulige kilometer.

    Vognmanden kontakter avler, telefonisk eller på SMS, et par dage før, hvornår det forventes at den enkelte afhentning finder sted.

    Verden er ikke sort/hvid, så der er mulighed for løbende at lave ændringer i afhentningsplanen.